Reklamation
Købers reklamationsret omfatter kun produkter handlet hos Jyske Storkøkken ApS. Der kan ikke gøres krav for gældende tab. I reklamationsperioden ombytter Jyske Storkøkken ApS dele, der som følge af fabrikations- eller materialefejl er defekte. I ingen tilfælde dækkes arbejdsløn og kørsel, eller omkostninger til konstatering af fejl. Reklamationsretten dækker ikke rengøring af maskiner.
Reklamationsretten er betinget af tilslutning af autoriseret installatør. Ved misligholdelse, bortfalder enhver form for reklamationsret.
Ved reparation skal varen fremsendes franco til Jyske Storkøkken ApS, medmindre andet er aftalt i en given sag. Der stilles ikke en erstatning til rådighed.
Der ydes ingen reklamationsret på brugte varer, medmindre andet er påført fakturaen.
Visse produkter kan fra producentens side, have en længere garantiperiode, hvor reklamationsretten vil være tilsvarende jf. producentens anvisninger. Jyske Storkøkken ApS indestår ikke for disse producentgarantier.
Reklamationsret specifikt for Private
Når køber handler hos Jyske Storkøkken ApS som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at privat køber har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis købers reklamation er berettiget, betyder det, at køber enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Køber skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at køber har opdaget fejlen. Hvis køber reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer Jyske Storkøkken ApS købers (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så Jyske Storkøkken ApS kan tilbagebetale købers fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Att: Lager
Jyske Storkøkken ApS
Priorsvej 21
8600 Silkeborg
Jyske Storkøkken ApS modtager kun pakker, som sendes direkte til ovenstående adresse.
Hvis køber reklamerer over et produkt, skal køber vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, samt en kopi af faktura.